سيگار، و ناباروری زوج ها
تاريخ : چهار شنبه 13 / 9 / 1391برچسب:, | 5:33 AM | نویسنده : امید

رئيس مركز تحقيقات دخانيات دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در آستانه روز جهاني مبارزه با دخانيات از اجراي دو طرح تحقيقاتي بزرگ در اين مركز خبر داد.

 

دكتر حيدري در گفتگو با ايسنا، با اشاره به ارتباط مصرف سيگار و بروز ناباروري و نازايي، از اجرا و نهايي شدن طرحي تحقيقاتي در اين زمينه خبر داد و گفت: تحقيقات اخير نشان داده كه ارتباط تنگاتنگي ميان مصرف سيگار و بروز ناباروري و نازايي در زوج‌ها وجود دارد. بنابراين قطع سيگار كمك ويژه‌اي به درمان ناباروري در كشور مي‌كند.

وي ادامه داد: در اين زمينه مركز تحقيقات دخانيات و مركز تخصصي درمان ناباروري ابن سينا به طور مشترك طرحي را در دست بررسي دارند كه مراحل پاياني را مي‌گذراند و اميدواريم نتايج آن تا اوايل تابستان نهايي و اعلام شود.

 

دكتر حيدري در ادامه با اشاره به اين كه سازمان بهداشت جهاني هر سال به مناسبت روز جهاني بدون دخانيات شعاري را مطرح مي‌كند، گفت: در سال جاري شعار «جوانان بدون دخانيات» توسط سازمان بهداشت جهاني در نظر گرفته شده است. امسال WHO بر جوانان و نوجوانان تمركز كرده و برنامه‌هايي را در زمينه پيشگيري از شروع مصرف دخانيات در آنها در نظر دارد.

 

وي ادامه داد: با توجه به شعار سازمان بهداشت جهاني در سال جاري، مركز تحقيقات دخانيات شهيد بهشتي، بررسي آگاهي و نگرش گروه‌هاي خاصي را نسبت به دخانيات در دست دارد. اين گروه‌هاي خاص شامل 6 گروه در جامعه است كه ارتباطي تنگاتنگ و موثر با جوانان و نوجوانان دارند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم